Silmät kiinni!

On oma vika jos luet jotain, mitä et olisi tahtonut tietää.

30 May, 2007

Luomia

Kuten moni ehkä muistaa, mulla on naamassa kaksi isoa luo-mea-nta. Niitä on aika vaikea olla huomaamatta ;) Mutta sitä ei ehkä kaikki tiedä, että mä en viihdy niiden kanssa. Nyt päätin kirjottaa aiheesta, koska mä sain jo kauan sitten, joskus reilusti yli vuosi sitten, alakerran mummolta neuvon hieroa tuoretta sitruunaa luomiin päivittäin, ja sitten ne katoavat ajan kanssa. Tai pienenevät ainaskin. Mä sillon harrastinkin tätä hetkisen aikaa, mutta sitten se alko unohtua, eli en tiedä on sillä toivottu vaikututs. Tapasin kuitenkin alakerran mummon joskus.. no, monta kuukautta sitten, ja se kyseli, että oonko muistanu sitruunajutun. No en tietenkään, mutta tänään muistin ostaa sitruunan ja myös käyttää sitä. Tästä lähtien aion säilyttää sitruunaa pöydällä, enkä jääkaapissa, niin ei unohdu niin helposti. Ja kun sitä luomeen hieroo, niin kyllä jotain selkeesti tapahtuu, koska se luomi alkaa kirvellä :O Mutta iho luomen ympärillä ei kirvele. Mä kirjotan lehteen jutun, mikäli tää toimii :P Ja jos ei toimi, niin ainakin olen yrittänyt.

Katoin telkkaria tänään ja itkin. Tulevaisuus pelottaa. Mutta "It's just a ride, it's just a ride, no need to run, no need to hide. It'll take you round and round, sometimes you're up, sometimes you're down. It's just a ride, it's just a ride, don't be scared, don't hide your eyes." Pitää vaan muistaa olla kolaroimatta ;)

Tjoo, mä kerron nyt urheilusta. Autourheilusta ekana ;) Sunnuntaina oli HIENOA. Työpaikalta lähti porukka ajamaa Go-carttia ulkoradalle ja minäkin pääsin mukaan :) Aluksi toki jännitti, mutta hassuinta oli, ettei pelottanu kertaakaan, vaikka kuvittelin, että niin kävis :D Melkein jännintä oli aluks, kun ei jalat yltäny polkimille :D Mutta siellä oliki sellaset lisäsysteemit mitkä saatto nostaa ylös niin, että munki jalat ylti polkimille sitte :D
Radalle lähtiessä oli aika jännää. Mut onneks autossa ei ollu vaihteita tai muutakaan, ja jarrua ja kaasuaki saatto painaa samaan aikaan :D Tuli ajettua ulos muutaman kerran, mutta loppua kohden alko hommat sujua :) Meillä oli neljä ajokertaa, aika-ajot ja kolme kisaa. Toki olin hitain, en muuta odottanutkaan, mutta hauskaa oli ;) Ja koska tuuritin (enkä ajanut itse ulos), ja muut kolaroi, niin en tainnu ihan lopuks olla IHAN viimeinen ;) Kuitenki, joka ajokerralla paras kierrosaika parani, eli mä opin koko ajan. Sinne radalle vaan tarvis päästä ajelemaan ihan rauhassa ja joku "handledare" olis kiva, se vois antaa aina tipsejä, että mitä kandee tehdä :) Aina ku pääsi ajamaan vähän aikaa jonkun perässä, niin että saatto matkia sen ajolinjoja, meni vähän paremmin ;)
Ei musta varmaan carting-kuningatarta tulis, mutta kyllä pystyisin parantamaan vielä :) Jos teillä on joskus mahdollisuus kokeilla, ettekä mene vararikkoon maksun takia, niin radalle vaan! Se on sen arvoista.

Hmmh, hienoa, täällä Ruotsissa oon päässy kokeilemaan kaikkia uusia lajeja, sekä harrastamaan vanhoja tuttuja. Urheiluvuodet ;) Haasteeksi sitten Suomessa muodostuukin se, että löydänkö jotain peliporukkaa, jonka kanssa voisin käydä pelailemassa. Pitää olla hirmuaktiivinen etsiessä. Jos tiedätte hki/espoo/vantaa alueella jotakin porukoita, jotka harjoittaa joukkuelajeja jus for fun, niin kertokaas :) Sanoisinpa melkein, että lajilla ei väliä, kunhan on joukkuelaji ;P

Sitten muuta urheilua. Näistä muodostui melkeen urheilu-uutiset :) Eli siis me pelataan työporukan kanssa sählyä. Tai oikeastaan salibandya, kun kerta Ruotsissa ollaan ;) Treenit on yleensä torstaisin. Ja viime torstainaki oli treenit. Siel oli tosi hauskaa, tuli tosi monta onnistumista, syötöt meni perille, sain pallon pois vastustajalta, sain pallon haltuun, maalejaki sain tehtyä :) Vaikka oli sikarankat treenit, niin kaikki toi onnistumisen ilo antoi mulle ihan törkeesti energiaa ja olisin voinu lähtee vaikka maailmaa vallottamaan puolentoista tunnin pelien jälkeen :)
Porukka jonka kanssa pelataan on aivan mahtavaa. Tosin ne muut kyllä taitaa olla mua parempi, mutta ainakin mulla on mahdollisuus kehittyä. Ja kun ei siellä pelata elämästä ja kuolemasta, maineesta ja kunniasta vaan, niin ei se haittaa niin paljoo, vaikka mokaiskin :)

Sitten noi kundit on myöski "perustanu" puistofutis-jengin, jonka mukana oon iteki nyt ollu pari kertaa. Se on aivan HUISIN hauskaa sekin :) Siellä ei varsinkaan pelata kovin vakavasti :) Pallokaan ei oo tavallinen jalkapallo, vaan sellanen kevyt, joka muuttaa suuntaa tosi helposti mm. tuulen takia, ja se tuo oman lisäjännityksensä peliin ;)

Lopuksi haluan mainita ihmisistä. Se on kumma, miten jotkut ihmiset vaan ärsyttää. Ne ei tee mitään eirtyistä, mutta ne vaan ärsyttää. Sitten on tyyppejä, joiden kanssa voi olla heti kaveri, alusta asti, ja ne on mahtavia, eikä ikinä ärsytä.
Ja sitten on ihmissuhdesotkut. Oma toimintahan näissä vaikuttaa kanssa tosi paljon. Mulla on juurikin nyt menossa tämmönen sotku yhden kaveripariskunnan kanssa, ja jos ihan totta puhutaan, niin mulla loppuu pikkuhiljaa kiinnostus asian selvittämiseen. Mua vaan syyllistetään, mutta ei sitten kuitenkaan suostuta juttelemaan asiasta niinkuin aikuiset, niin olkoon. Mä en jaksa iltojani pilata tuollaisella, joten olen päättänyt pitää puhelimen äänettömänä niin pitkään, että mua itseä kiinnostaa lähteä selvittelemään asiaa. Tosin ei ne varmaan kuitenkaan ottais yhteyttä, mutta mä haluan ja tarvitsen nyt omaa aikaa. Teidän on ehkä vaikee tajuta koko juttua, enkä mä aio mennä yksityiskohtiin, mutta mä en näe mitään syytä asian selvittämisen pitkittämiselle. Ja ei, ei munKAAN tarvi olla aina tavotettavissa ja käytettävissä.

Huomenna vois yrittää ehtiä tiskata ennen sählytreenejä.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home