Silmät kiinni!

On oma vika jos luet jotain, mitä et olisi tahtonut tietää.

28 May, 2007

Mulla olis niin paljon kerrottavaa

Mutta kaikkea en ehdi millään tänään. Laitan teille kuitenkin kuvia parvekkeen kukista :) Itse kasvatetut ei vielä kovasti kuki, tai ole edes paljoa kasvaneet. Paitsi tomaatit, jotka toki kasvaa ihan hurjaa vauhtia ja mä vaan ihmettelen, että koska ne aikoo alkaa riippumaan, kun ovat kumminki amppelitomaatteja :o Jos amppelitomaattien kasvatus menee pieleen, ni heitän ne mäkeen ja ostan kaupasta amppelimansikan, KIÄH :P Tomaateista ei tietenkään ole kuvia.

Mutta ihan ekana tässä on Million bells. Mä rakastuin tähän amppelikukkaan kesällä 2002 ja oon siitä asti halunnu saada itelle omaan amppeliin niitä. NYT mulla on. Vaikka ne on kyllä ämpärissä, mutta yhtäkaikki, nättejä <3











Olipa taas vaikea lisätä kuvia, enkähän siinä onnistunut varmaan vieläkään, mutta en jaksa stressata, kyllä netissä tilaa on, vaikka ne kuvat ei oliskaan limittäin ja lomittain ;D

(Kirjailijan kommentti: Muutin asettelua vielä kirjoittamisen jälkeen noin 15 kertaa, ennen kuin olin tyytyväinen, enkä siltin ole tyytyväinen, ehkä? Ja miksi tämä teksti ei suostu menemään suoraan?!? HAHAA! SAINPAS! Meni aikaa ja liitin jotain omaa HTML-söhellystä tekstiin. Ei varmaan toimi kaikilla selaimilla :D)

Jahas, ja sitten seuraavaksi mun toinen lemmikki. Näihinkin ihanuuksiin tutustuin kesällä 2002 :) Tähän kesään 2002 liittyy aivan erityinen juttu, olin nimittäin puutarhassa töissä :) Joka tapauksessa, näiden olis tarjoitus olla sääkukkia. Meillä oli aikoinaan myynnissä sininen, punainen ja keltainen, sävyt sopi täydellisesti toisiinsa. Ja näitäkin kukkia olen halunnut saada jo monta vuotta. Ja nyt sain :D Ja siis Sääkukkahan on auki aurinkoisella säällä ja kiinni sateisella, siitä nimi. Kuvan yksilöt edustavat violettia ja sinistä värisuuntausta. Siinä on myös tummanpunainen, mutta ne kukat on kuollu :I

Ja sitten viimeiseksi yhteiskuva, jossa etualalla poseeraavat armaat mehikasvini. Ah, näihin taisin ihan ekana tutustua äiti puutarhassa, mutta ihan varma en ole. Ihan mahtavia kasveja, tosin kukintavaihe EI ole kaunis. Voi hellanlettas ne on ihania.
Ja sitten seuraavana itse kylvetyt sievikit. Siinä on sekaisin Täpläsievikkiä ja sitten Sinisievikkiä. Sinisievikistä on muoto "Prins Gustafs öga", joka on lähes musta, valkoisella reunuksella. Ainakin kuvissa aivan valloittava. Pelkään vaan vähän, että noista ei tule mitään ennen muuttoa, kun ovat noin surkeita nytte, eikä mitään merkkiäkään siitä, että nuo rennot ja vennot varret alkaisi vahvistua :P
Kolmannen ja neljännen jo tunnettekin, ja viimeisenä siintää Päivänsinet. Niiden kasvatus meni ihan pipariksi. Olin lomalla juuri, kun niitä olis eniten pitäny hoivata, ja tokihan sitten osa jäi itämättä. (Kelloköynnöksille kävi vielä pahemmin, kuivuivat pystyyn, perkele :( Ja tomaatitkin meinas sillon kuolla.) Noi näyttää tosi huonoille tällä hetkellä, mutta mä TOIVON että JOTAIN tapahtuis ennen muuttoa :I Muuten mun tarvii vaan tylysti repiä ne alas ilman kukan kukkaa :( Ja ne on muuten kasvatettu siemenistä, jotka keräsin itse viime vuonna omista kukista. Eli sekin voi olla syynä kitukasvuisuuteen. Ostosiemenissä taitaa se onni piillä :o MUISTAKAA! Tosin Orvokit lisääntyy kivasti ja helposti ihan mistä siemenistä vaan, ellei ole kovin tarkka värien kanssa.

Tiedättekös mikä on ruukkupuutarhan paras puoli? Ei MINKÄÄNLAISIA rikkaruohoja! Siis niiden kitkemistä vihaan eniten. Niitä ei saa ikinä pois. Ja jos yrittää ilkeillä keinoilla, niin käy niinkuin kaverin kaverille, joka myrkytti pari isoa puuta samalla.. :( Aijai, haluaisin kyllä oman lehtipuu-puiston. Siellä olis isoja ja vanhoja tammia ja vaahteroita ja tiesmitä.

Ainiin. Täällä taas villitsee Tuomikehrääjäkoi. Ällöttäviä seittejä ne tekevät tuomiin. Kamalia matoja. Mahtaakohan niitä millään voida myrkyttää? Tarvii varmaan pyytää jenkkilästä DDT:tä :P

Mutta, siinä tais olla ne kukkahöpinät, koska mun on pakko nukkuakin välillä. Seuraavaksi luultavasti höpisen shoppailureissusta maailman ihanimpaan kaupunkiin ja/tai urheilusta. Ehkä jo huomenna? Pysykää kanavalla! Rakkaat 3300 :)

(Kirjailijan kommentti: Ja NYT teksti on valmis, noin 10min sen jälkeen, kun olin saanut kirjoitusosion valmiiksi. Jes.)

(Kirjailijan kommentti: Ja VIELÄ jäi virhe! Kuka löytää? Tarjoan jätskin ekalle, joka löytää virheen. Ja vain yhdestä, eli ekasta löydetystä, virheestä saa jätskin, ei kaikista :P)

2 Comments:

  • At May 30, 2007 at 4:05 PM, Blogger eeva said…

    Mä ehkä saatoin löytää vissiin yhden pienen kirjotusvirheen kai, mut en oo ihan varma, toivoo nimimerkki ujo jäätelötyttö. Ei se varmaan oo edes se mitä sä ite tarkotit... Voi ei, voi mua pientä.

     
  • At May 30, 2007 at 10:45 PM, Blogger Suvi said…

    :D Noniin Eeva, kerro mikä se virhe on :) Onpa sitten ainakin hyvä (teko)syy tavata sutkin, kunhan sinne Suomeen pääsen ;)

     

Post a Comment

<< Home