Silmät kiinni!

On oma vika jos luet jotain, mitä et olisi tahtonut tietää.

13 October, 2007

Tämä on sadas teksti :O

Onnea minulle ;P Ja teille ;)

Joo, mä ajattelin vihdoinki kirjottaa jotain järkeviä juttuja, enkä vain kitistä ja valittaa. Nyt on hyvä kirjottaa: Oon käyny suihkussa, tehny ruokaa, syöny ja kattonu "telkkaria". On ollu kivaa kun on ollu hyvä tuuli koko päivän :) Tai en mä tiedä, ei ehkä aamul ollu, tai siis sillon ku heärsin, ku heräsin niin myöhään.

Mut joka tapaukses. Aattelin jo viikolla, et jos ei oo mitään muuta tekemistä viikonloppuna, ni meen kävelylle ja kiipeen jätemäelle. No ei ollu ja menin sitte kävelylle ja kiipesin mäelle :) Sielt näkee kyl tosi kauas. Varsinki sellasina päivinä ku tänään, ku on kirkasta ja auringonpaistetta. Laskin rappuset matkalla ylös, sain 425. Pysähdyin kerran hetkeks vetämään henkeä, 300:lla rappusella. Sitte otin kännylä kuvia siel ylhäällä, harmi vaan et se ei oo mikään digikamera oikeasti. Paitsi et voisin tarjoilla teille silti metsähiiren (?) kuvan, jonka sillä sain otettua. Ja lentokoneet laskeutu tänään just komeesti siitä jätemäen ohi :) Oli kyl loistava kävelysää. Ainoo mikä puuttu oli kävelyseura, mut saipahan ainaki mennä omaa vauhtia. Sitäpaitsi tää oli kai toinen kerta ku kiipesin rappuset ylös. Viimeks oli muistaakseni aika kamalaa ;) Mut täl kertaa oli kyl kivaa :) Tuli mieleen ne kerrat ky käytiin kiipeemässä vanhaan mäkihyppytorniin Ljusdalissa :) Tosin tää oli turvallisempaa kuin se torni :P Ja jäyemäeltä näkee kauemmas, mut se johtuu siitä, että Ljusdalissa on hiukan mäkisemmät maisemat ku täällä Helsingissä. Ja se hyppytorni oli rinteessä, ei mäen päällä.

Eilen ku tulin koulusta, ni matkalla juna-asemalta kotiin näin jo kaukaa pikkuisen otuksen, joka hyppi tiellä. Typerät kaupunkilaiset ei nähneet sitä lainkaan, melkein astuivat päälle tai ajoivat pyörällä yli. Mut se oli kyllä jollain tavalla sairas, parka. Ei se päässy kunnolla kipittämään, meinas kaatua kyljelleen koko ajan. Eikä se edes päässy karkuun, vaikka saletisti pelkäs mua, kun otin kuvia :( Luulen, että se oli metsähiiri, äidin kanssa pohdittiin ja Googlesta löytyneiden kuvien perusteella arvioitiin metsähiireksi.

Mun muuten tekee mieli ottaa siideriä :O Ei vaan ole mitään mistä ottaa :P

Muah, kämppis on taas ollu kadoksissa eilisaamusta alkaen. Ei siinä mitään, on kyl tosi kiva hallita tätä kämppää yksin <3

Tuntuu kyl vähän teennäiseltä keksii kirjottamista :/ Vaikka siis en mä sitä päästäni keksi, mut nyt ei oo vaan sellasta draivia et tekstii tulee ja tulee, kunha vaan jaksaa kirjottaa. Oon muuten kohta ollu 8h hereillä ja alkaa taas nukuttaa. Viikonloppuina kuuluu nukkua varastoon <3

Mun tekee mieli lähtee Gävleen shoppailemaan :/ Aika naurettavaa ku ajattelee et asun Helsingis ja tääl kyl pitäis olla kaikkii kauppoi mist löytyy kaikkee ja enemmän ku Gävlestä.. Mut jotenki kaipaan sitä junamatkaa sinne ja takasin, ja sitä, että aina shoppailureissulla käytiin syömässä jossain jotain hyvää ruokaa :) Useimmiten Sombrerosissa tacobuffet :) Ja sitte usein käytii lasillisilla ja joskus syömässä irkku-enkku-jenkki-pubissa, jonka nimeä en muista. Mut siellä se oli, kävelykadun varrella Mc jotain :)

Ja Ljusdalissa kaupat oli auki aina kahdeksaan asti. Okei, olishan ne VOINU olla arkena yhdeksään, mutta noi lauantai- ja sunnuntaiaukiolot kyllä korjas tilanteen hienosti.

Muah, mun tarvis mennä rautakauppaan. Kun siis tässä bunkkerissa ei saa porata seiniin reikiä tai mitään, mutta tuolla seinässä on ylhäällä tollaset puiset listat jotka kai on tarkoitettu siihen, että niihin voi kiinnittää jotain. No, mulla on tollaset hienot kynttiläjutut, joihin jopa löysin ja ostin hienot PUNAISET kynttiläkupit :) Niin ne tarvis saada seinälle, jotta niistä olis jotain iloa, mutta ei niitä noin ylös kande ripustaa, ni tarvis käydä ostamassa jotain mustaa ketjua, joka kestäis sen hökötyksen painon ja jonka vois sikeä kiinni tuohon listaan. Harmi vaan, että mulla ei kyl oo todellisuudessa aavistustakaan, että missä täällä olis sellanen hyvä rautakauppa jonne kannattais mennä. Ja ku ei viittis maksaa seutulippua, ni olis aika p0p jos se kauppa löytys Helsingistä. Ja mulla saatto olla muutaki asiaa sinne rautakauppaan, mut nyt ei muistu mieleen.

AINII! Tarvisin vähän apua.. Kun täällä ei edelleenkään saa laittaa mitään kiinni mihinkään, ni milläs hitolla ja minne mä ripustaisin jouluvalot? Kiitos avusta, sain heti idean. Laitan ne verhotankoon verhoklipsuilla kiinni :) Sitte ne vois siellä verhojen takana kauniisti loistaa. Niin, niinhän mulla Ruotsissaki oli jouluvalot laitettuina. Taitasin laittaa vielä ne samat ku mitkä siel oli, sellaset "valoverhot", joista en jaksa selittää nyt tarkemmin ;)

Oon muute kattellu ympärilleni täällä kämpässä ja mulla on aika pitkälti IKEA-koti. Ollu jo kauan :o Mutta ei se haittaa mua ainaskaan. Eikä Ikeaa ;) Ja siis pääasiahan on, että tykkää omista tavaroistaan ja huonekaluistaan, ja mä tykkään.

Jokku on jotain salasanoja haksaillu esiin jostain, mut en jaksa tarkistaa et onks mun salasanat siel listalla. HarmiX jos on. Toivottavasti teidän ei ole :I Mulla ei kai oo mitään niin salaista missään. Ja jos on, ni sittenhän se selviää :P

Mun tekis mieli karkkia. Onneks kaupat on jo kiinni ni kiusaus ei ainakaan kasva :) Tänään muuten kaupassa oli hassu kaupantäti, tosi mukava :) Se jotain höpötteli siitä kuinka hän puhelee jo itekseen :) Oli kyl kiva kerranki tulla kaupasta ulos hymy naamalla <3 Mitäs muuten luulette, kun käy kävelyllä tuolla yksinään ja hymyilee, niin kuvitteleekohan ihmiset, että kuuntelen jotain komediaa kuulokkeilla ja hymyilen siks, vai voiko niille juolahtaa mieleen, että oon sattumoisin niin hyvällä tuulella, että hymyilen siksi? Vai pitääkö ne mua hulluna?-)

Polviröntgen palautui normaalina. Nyt ne tahtoo mut fysioterapiaan. Taisin siitä jo mainita? EVT. Anyway, tää polvi on menny pahemmaks vaan, se kipuilee nytkin, vaikkei oo mitenkään taivuksissa tai muuta :( Taidan mennä hakemaan sen fysioterapeutin suositteleman vihannespussin pakkasesta ja laittaa tohon. Hetki piäni. - Noin. Unohdin mitä olin tekemässä ja söinkin vähän perunamuusia sitte :P Ja kävin vessassa.

Ja vessassa käydessäni huomasin, että mun kumlakarvat sopii paljon paremmin tämän hieman tummemman tukan kanssa, ne sopii väriin paremmin :) (Niin ja mun hiukset on jo vaalentuneet tosi paljon värjäyksen jäljiltä. Punanen väri pistää läpi aina vain paremmin. Mut on nää silti paljon paremmat nyt, kuin kaks viikkoa sitten.) Ja kulmakarvoista tuli mieleen sellanen nainen, jonka näin tänään. Sillä oli ihan mustat kulmakarvat. Ne oli ihan suorat ja tasapaksut, ja TODELLA paksut olikin. Muah. Musta ne oli kovin rumat.

Mun kengät on rikki :I Aika monetkin niistä. Äiti sanoi, että jos ne on rikki, eikä niitä voi käyttää, niin ne voi heittää roskikseen. En tiedä mahdanko malttaa.. Mut voisin saada yhdistä rikkinäisistä kengistä pohjalliset yhtiin toisiin kenkiin, joiden pohjalliset on päin helvettiä. En tiedä.

Nii muute, tänään siel kävelyllä meinasin tuiskahtaa nurin ku nilkka meni ja vääntyi taas. "Hyvä" uutinen on se, että se nilkka alkaa olla niin löysä, ettei siihen enää satu, kun se muljahtaa :P Mun mietein, et tarvis ostaa toinenki nilkkatuki, kun mulla on jo yks, ja sitten mennä sovittamaan kenkiä ne jalassa, ja ostaa kengät joihin ne sopii sisälle. Jos sitten vaikka vääntyis nilkka ei-niin-helposti.

Ajattelin tänään kattoa leffaa taas tässä illalla, mutta mua väsyttää niin kovin, etten tiedä kannattaako se :O Mitä jos nukahdan kesken hyvän leffan, olisko se sitten laitaa.. *haukotus*

Niinmuuten, meitsi muutti tänne mestoille 3.9.2007 ja tänään, 13.10.2007 toin lähipysäkin lasi oli jo toistamiseen rikki sinä aikana kun oon täällä asunu. Tosin ne lasit rikkontuu välillä muistakin syistä kuin siks, et joku tahallaan palottaa ne. Jotenki hupaisaa.

Suomessa on muuten törkeen kallista siideriä. Ja ne taas nyt sitten nostaa alkoholiveroa vuoden vaihteessa, niin sittenpä ei taas tarvi juoda ikinämissäänkoskaan :I Ruotsissa sai extra strong siideriä kuulkaas halvemmalla kun täällä tavan 4,5 siideriä. Ollaan oikeen kunnon holhousyhteiskunnassa. Kiellettäiskö jauhojen myynti, jos ihmiset alkais syödä niitä tukehduttaakseen itsensä? Varmasti.

Jep. Näin teille on tarjottu sata (100) blogimerkintää by Suvi. Toivottavasti olisitte halunneet pistää silmät kiinni usein, ja jättää lukematta jotain. Harmi vaan, että mäkin oon kai aikuistunu, eikä mulla oikeen oo sellasia juttuja tänne kirjotettavaks, joista ette ehkä haluis kuulla. :( Toivottavasti normikuulumiset ja -kitinät kelpaa. Nähään :)

1 Comments:

Post a Comment

<< Home