Silmät kiinni!

On oma vika jos luet jotain, mitä et olisi tahtonut tietää.

31 March, 2008

Tuliaisia

Joo, tosiaan, Ruotsissa ollessa alkoi iholle ilmestyä kutiavia näppylöitä. Aika jännää. Olin heti ihan varma, että joku ötökkä on purru mua. Kuvittelin näin aika pitkään. Näppylät vaan lisääntyi ja kutina kasvoi, ja mä kirosin, että mitäs kirppuja nyt oon saanu :( Käytiin jo vaikka kenen kanssa läpi kirppujentuhoamistoimet. No, pohdittiin myös äiteen kanssa, et vois ehkä käydä lääkäris näyttää, ni ne ehkä osaa sanoo, et kuka on purru. Tänään aamulla sitten ensitöikseni herätessäni soitin lääkäriin ja sitten alle tunnin päästä lähdin käymään siellä.

Se mikä on outoa, on se, että sillon aamusella tosiaan pääsin liikkelle alle tunnissa, vaikka soitin useampia puheluita ja söin aamupalaa ja kävin aamupesulla ja kaikkee :O Yleensä tunnissa ei ehdi mitään. Olin todella yllättynyt. Olin tosi tehokas :) Ja palautin myös kirjastonkirjan ja Elloksen paketin. Hianoa. Ja sitten lääkäriin.

Oli aikamoista jonottamista se, onneks niillä on nykyään jonotusnumerot, niin ei tarvi seistä tiukasti jonossa :D Eka jonotin toimistoon, sitte sairaanhoitajalle ja lopuks labraan. Sairaanhoitaja epäili ensiks tulirokkoa, ja sitte se konsultoi lääkäriä (HEI! Aito Dr. House -kokemus!) ja lääkäri tuomitsi heti näppylät märkäruveksi. Ei ollukaan loisia, onneksi. Mutta joo, märkärupi ja angiina tuli tuomioks, otettii vielä nieluviljelmä asiaa varmistamaan, ja antibioottikuurin sain. Nii ja kolme päivää saikkua. En olis halunnu, mut tää kuulemma tarttuu helposti, et on pakko lomailla.. Ja vaihtaa lakanat ja hammasharja ja..

Nyt sitten vaan pelätään erinäisiä asioita. Tai jännitetään. Mikä on nieluviljelyn tulos? (Oli muuten saatanan kovakouranen labratäti, ja siitä hemmetin kielilastasta tuntui jäävän tikkuja suupieleen!) Auttaako antibiootit? Puhkeeko hiiva antibioottien suosiollisella avustuksella? Muistanko ottaa lääkkeet?

No, mä ohjelmoin kännykkään herätykset niin, etten VOI unohtaa ottaa lääkettä ;) Ja Ruotsissa oli PAKKO mennä apteekkiin ja ostaa lääkkeita VARMUUDEN VUOKSI, koska ne on halvempia. Eli saattaa esimerkiks juuri ostetulle hiivakuurille tulla käyttöä :) Ja päänsärkylääkkeet oon jo alottanu :P

Juu ja siis niin, tää tauti, tai nää taudit, on kai streptokokin aiheuttamia. Siis angiina ja märkärupi. Mulla on ihan peitteinen kurkku. Ja tää/nää kuulemma tarttuu kovin helposti. Kuinkahan monta ihmistä oon tartuttanu viikonlopun aikana.. Tai Ruotsissa..

Nii ja meil on firman juhlat perjantaina, ja siel olis kait ilmasta viinaa, mut ei se nyt sit auta, ku ei saa antibiootin kanssa juoda. Ja muuten, kysyin asiaa, niin alkoholi yleensä heikentää antibiootin vaikutusta, ja siks ei saa ottaa juomaa. Pyydän anteeksi kaikilta niiltä, joille olen joskus väittänyt jotain muuta. :(

Ja nyt muihin asioihin. Eli mähän soittelin tänään noin sata puhelua ympäriinsä. Yks puhelu koski mahdollista uutta työhaastattelua, mut en tiedä siitä sitten, kun asiat muuttuu koko ajan.. Yhdella puhelulla otin vastaan uuden työn ja yhdellä puhelulla erosin vanhasta työstä.

Eli siis, oon ollu puhelinmyyjänä viime lauantaihin asti. Tänään mä soitin ja laitoin sähköpostia vuokrayhtiölleni, että kiitos kaikesta ja eroan tehtävästä. Ja mullahan on siis uusi työ tiedossa. Mut palkataan siihen samaan taloon, jossa tähän asti oon painanu duunia, mutta työnkuva on eri. Eli pääsen vihdoin eroon puhelinmyynnistä! :) <3 Työsopimus allekirjotetaan perjantaina ja silloin myös aloitan toin uuden työn :) Tuon kaiken piti oikeasti taoahtua tänään, mutta sitten sairastuin.. No, ei voi mitään.

Uus työhaastattelu koskis ihan kokopäivätyötä sitten, mutta en mä oikeastaan voi ottaa sellaista vastaan tässä vaiheessa.. Kun mä hain yhteishaussa ammattikouluun opiskelemaan, ja se alkais sitten syksyllä, ja hain päivätoteutukseen, eli musta tulis taas koululainen <3 Nii siihen ei millään sovi kokopäivätyö. Ja ei kai kukaan tee semmosta sopimusta vakituisesta kokopäivätyöstä, että voisin olla kesän siellä, repiä himokasta palkkaa ja sitten yhtäkkiä (Tuli kauhee tarve soittaa mun työkonsultille, juttelkin taas melkeen 45min puhelimessa, mut mulla on maailman paras konsultti, se aina takoo järkee päähän :) Ja saa uuden näkökulmanki :) ) irtisanoutuu syksyllä koulun takia. No, jos mä nyt ylipäätään pääsen sinne haastatteluun, niin eiköhän siellä voi sitten keskustella asioista.

Miettikää ny kuin hankalia asiat on perheellisille. Mulle työttömyys ei olis mikään kova paikka, ainakaan toistaseks, kun ei tarvi pitää huolta kuin ittestä. Mut jospa oliskin yks tai kaks nälkästä suuta kotona ruokittavana, olis jo ihan eri asia. Yksi syy lisää olla hankkimatta lapsia.

Joo ja sitte mulla on vielä lisää vaihtoehtoja. Mun entinen työnantaja Ruotsissa ottais mut avosylin vastaan. Saisin sieltä kesäks töitä ihan kohtuullisella palkalla. Ne on vähän pulassa, ja niille kelpais joku, joka osaa homman. Täs on aika paljon mietittävää.

Sitte oon pohtinu muuttamista.. Jos laittais HOASille hakuun sisäisen siirron, että pääsis lähemmäs keskustaa.. Olis kyl surkuhupaisaa, jos muuttais tohon viereiseen kaupunginosaan ;D Mut tääki asia on sitte taas mahdollisesti monimutkanen kaikkien työkuvioiden takia. Mut ainahan tollasen hakemuksen voi laittaa, ei sitä tarjottua asuntoa ole pakko ottaa vastaan. Eli jos vaikka laittais. Heti ku oon kirjottanu tään.

Kävin viikonloppuna kotipuolessa yhden kaverin tupareissa. Oli kiva reissu :) Siel on taas kauheet mullistukset menossa, ihmisistä on tullu sinkkuja ja ne on muuttaneet omilleen ja kaikkea. Varmaan toisetki tuparit tulossa kevään aikana? Toivottavasti :) Ja ens vkl sais taas mennä siellä käymään, yksillä synttäreillä. Aikamoista reissaamista tää mun elämä :P Oon kyl hepottunu, et on märkärupi, eikä mitään kirppuja. Reissaaminenki on taas mukavampaa.

Mulla on nyt ajatus lähteny taas laukkaamaan miten sattuu, ei täst kirjottamisesta tuu tällä kertaa enää mitään. En muista ees enää, et mitä jo kirjotin.. Jatketaan toiste sitte. Hej då!

Eiku ainii, ostin itelle Ruotsista tuliaisiks aurinkokuivattuja tomaatteja, koska niitä saa sieltä muutenkin, kuin öljyyn upotettuna. Paljon kivampi käsitellä. Ja sitte ostin haarukoita ja veitsiä ja lusikoita. Ja oli mul viel jotai muutaki, mut unohdin et mitä.

(Kirjailijan kommentti: Hahaa! Omaa profiiliani muokatessani löysin kohdan, josta voi määrittää kielen ;D Nyt tää on kokonaan englanniksi, sen sijaan, että olis osittain suomeks ja osittain enkuks, tai kokonaan suomeks. Tosin tilannehan voi vielä helposti muuttua.. Ens kerralla tää on varmaan ruotsiks..)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home