Silmät kiinni!

On oma vika jos luet jotain, mitä et olisi tahtonut tietää.

07 June, 2008

Hälsningar från Sverige!

Eli terkkuja täältä Ruotsista :) Pääsin siis hyvin perille, vaikka alkumatka olikin hiukan jännä (Suomen puolella). Mulla on lainassa ainakin NÄIN *näyttää* iso laukku, ja sen roudaaminen oli RAS-KAS-TA :O Sisko kanssa palautui Norjasta viime vkl, eli ehdittiin siinä just ja just nähdä ja fira födelsedag ennen ku mun piti sitte lähteä :) Oli aika kiireistä. Tällä kertaa muuten meni muutto hyvin. Olin saanu pakattua melkeen kaiken valmiiks, ei tarvinnu ku kantaa tavarat alas. Sitte mentiin palauttamaan avain (nii ja sanoin toki kämppikselle että "morjens") ja sitte lähdettii ajelee kohti kotia :) Tavarat on nyt sitten kesäsäilössä veljen luona. Kiitos kaunis, koska muuten ei olis ollu mahdollista lähtee tälläi mihinkään.

Mähän sain laivaan ensin vaan kansipaikan, mut soittelin sinne sitten muutama tunti ennen lähtöä ja sain kuin sainkin hyttipaikan! JES! Sinne hyttiin tosin tuli joku tylsimys, joka oli kauhuissaan, kun sanoin aikovani lukea kirjaa, vaikka hän aikoo nukkua.. Ihme tyyppi.. Eihän kirjan lukemisesta kovastikaan ääniä aiheudu, eikä se yövalokaan niin huikean kirkas ole siellä laivalla.. Mä sit kuitenkin hengailin siellä laivan käytävällä niin kauan ku ikkunasta valoa riitti ja menin sitte vasta kansikeikan jälkeen takas hyttiin. Aamulla heräsin ajoissa ja menin suihkuun (kun kerran pääsin). Ja sitte satamasta bussilla Tukholman keskustaan ja sieltä sitte junalla eteenpäin.

Niin, mun piti sitten vaihtaa kyytivälinettä parikin kertaa.. Gävlessä oli eka vaihto. Siellä jouduin odottamaan tunnin :) Mut ei se mitään. Lueskelin kirjaa siel odotussalissa tyttyväisenä. Ja sitte siellä oli semmoi kundi :O Joka kerta, kun vilkasin kirjasta ylös, ni näin kuinka se kundi katteli mua :o Se oli vähän hassua, mut en pannu ollenkaan pahakseni ;P Siinä se sitten istuskeli melkeen saman ajan ku minäki, ja ku lähdin roudaamaan jättikassiani kohti oikeaa laituria, niin tämä seuras mua katseellaan, hih hih :) Sitte pääsin junaan, huh, ja kattoin ympärilleni, ni oli päätyny samaan vaunuosastoon sen kundin kanssa :D Ja toki se myös katsoi mua ;) Mietin hiukan, et olisko pitäny mennä sen viereen juttelemaan, mut en tietenkään kehdannu, millai muka :I Nyt se vähän harmittaa.

Junasta piti sitten vielä vaihtaa bussiin, kun oli jotain ratatöitä matkalla. Ja tietty siinä päätepysäkillä kaikki jäi pois. Mä sitten nousin penkiltäni äheltämään kassieni kanssa just sen kundin eteen ja HUH kun se olikin pitkä :o Hyvä etten jääny suu auki kattomaan ;D Ei nyt toki kahta metriä, mut tosi paljon kuitenkin. Sitte heivasin kassin junasta ja käänsin oikeeseen suuntaan ja sitten tää kundi käveli mun ohi, ja mä lähdin sitte sen perässä vetämään laukkuani. Kun päästin raidealueelta pois, niin mun piti jatkaa vasemmalle, bussille, mutta tää kundi lähtikin oikealle :( Mutta se vielä katsoi sitten taakseen, että mihin mä menen, ja mä sitten hymyilin sille :) Harmi vaan, et hymy ei oikein riitä.. Siis kun siihen ei voi ottaa yhteyttä myöhemmin tms :/ Mut joo, se oli hauskaa kuitenkin :) Ja kun siinä kundissakaan ei ollu mitään vikaa :) Mut sinne se jäi, enkä mä varmaan enää näe sitä.. :(

Mutta, tääl on ollu hikistä, ihan käsittämättömän kuumaa ja oon ollu todella väsyny koko ajan :o Oon nukkunu suurimman osan ajasta.. Varsinkin, kun mun kämppiksellä ei oo telkkaria ja sillä on vaan yks tietokone, jota en saa käyttää.. Töissä ei mese toimi, eikä blogiakaan pääse päivittämään. Oon siis ollu nettipimennossa jo hetkisen. Niin ja kaikkia sähköpostejaakaan ei töistä pääse lukemaan..

Töis on ollu kivaa, mulla on taas kerran ihan parhaat työkaverit, vaikka yhden kanssa pitääkin koko ajan kinastella ja väitellä :D Pääsin takaisin sille osastolle, jolla viimeksikin olin <3 Ja yks "pomoista" on luvannu ostaa mulle sängyn, semmosen jonkun taitettavan, mutta eipä ole vielä kuulunut.. Oon ehtiny tehdä vasta kaks päivää duunia, kun ei ne olleet vaivautuneet hankkimaan mulle mitään tunnareita tai muita etukäteen.. Ihme touhua. Ja avaimen duuniin sain vasta torstaina iltapäivällä?!? Sinä aamuna odoteltiin toisen kesätyöläisen kanssa noin 15min ulko-ovella, et päästäis sisälle :)

Nyt oon viikon talon- ja kissavahtina, tääl on kaikki mukavuudet <3 Sänky, pesukone, telkkari, tietokone, mikro, tiskikone, pöytä, tuolit.. Nii ja sain jopa pyörän lainaksi :o Ah, luksus-elämää. Tarvis vaan muistaa tehdä jotain muutakin, kuin istua sisällä :P Nyt mulla on pyykit koneessa, telkkari auki ja päivitän tosiaan tätä blogia :) Ajattelin mennä jossain vaiheessa vähän kävelemään.

Nyt saa höpötykset riittää. Paitsi että se on sanottava, että olen hieman pettynyt kämppikseni asenteeseen. Mut aina ei voi voittaa. Meen kattoo onks kissalla vettä.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home