Silmät kiinni!

On oma vika jos luet jotain, mitä et olisi tahtonut tietää.

25 July, 2006

Äitiii...

Miks mä oon muute aina kipee? Mulla oli tossa taas pari kolme viikkoa(?) sitte kuumetta ja kurkkukipua ja pikkusta nuhaa ja kaikkee mahdollista. Kävin sitte jopa läkärissä ja läkäri (oli muute hyvän näkönen melko nuari läkäri <3) sanoi et kaikki näyttää hyvälle, et mulla on ollu vaan joku virus ja hoidoks se määräs särkylääkettä ja jäätelöä :) No kuitenki, nyt se perkeleen kurkkukipu ei oo vieläkään menny ohi.

JOKA IKINEN aamu (okei, parina aamuna ei oo sattunu) kurkku on ollu helvetin tai melkein helvetin kipee. Sitte ku menee vessaan rykimään ylimmät limat kurkusta ni se lima joka ihan kurkusta irtoo, on poikkeuksetta punaista, eli suomeks sanottuna veristä. Mitään ei voi tehdä?!? Mulla on makkarissa kaikki mahdolliset lävet kiinni kun nukun, mulla on käytössä paksu peitto, juon teetä (aamuisin) ja syön kurkkupastilleja (harvoin). Enkä muutenkaan vietä aikaa kovin vetoisissa paikoissa, ellei työpaikkaa lasketa..

NIIN, ja sitten mulla on ON-OFF-silmätulehdus.. Vähänkö se on perseestä. Se vaivaa tänään ja sitte perjantaina varmaan seuraavan kerran, viimeks sunnuntaina ja sitä ennen torstaina.. Ja välipäivinä silmä on ihan normaali. Ja älkää vaan käskekö mennä lääkäriin.. Mulla ei oo varaa sellaseen, enkä mä ikinä ehdi, kun töistä ei voi olla pois, enkä todellakaan viittis kuluttaa iltojani sairaalassa istuskellen... MITÄ MÄ TEEN?!? Mul on salettiin joku AIDS ja immuniteetti alkaa justiinsa kaatua.. Eiku..

Nii ja sitte työpaikan vetoisuudesta.. Aikasemmin tässä mun työpisteellä suorastaan tuuli, oikeen kunnon veto kävi, ja siis työkavereilla täs lähellä toki sama ongelma. Niin, siitä sitten on enemmän tai vähemmän valitettu vuosi, eikä mitään oo tapahtunu. Sitten meni hermo, pomo oli lomalla, ja meillä oli varapomo, joka toki on ruotsalainen, ja menin sille sitte suomeks huutelemaan et kuinka kurjaa on elämä. Siinä se aikansa naureskeli, kun ei ymmärtäny mitään, mä murjotin ja kiukuttelin suomeks, ja sitte ku pahin kiukku oli ohi, ni selitin englanniks, et mikä on vikana. Sitten mut talutettiin meijän joku-yleismies-David-ruotsalaisen tykö, ja selitin silleki eka suomeks asian, ja varapomo selitti ruotsiks, ja sitte alkoi tapahtua! Ne molemmat ravas mun kanssa tänne, katteli hetken, totes, että perkele vieköön, kyllä täällä tosiaan tuulee. Ja sitte täällä kipitti jotain huoltomiestä ympäriinsä ja kaikkee mukavaa, ja SITTEN LAKKAS TUULEMASTA! Se oli IHME. Mitä opimme tästä? Valita suomeks silmät kosteina, se auttaa. Niin joo, sitte olinki tosiaan loppuviikon poissa töistä, kun tulin kipeeks..

Ja sitten vielä yks perkeleen onnettomuus tänä aamuna :D Tässä lenteli eilen ärsyttävä perskärpänen mun ympärillä. Se oli todella ärsyttävä, se ei kiusannu muita lainkaan. Sitte toki tänä aamuna se sama kärpänen oli tääl vieläkin. Jouduin laittaa pitkät housut ja pitkähihasen paidan päälle, ettei se pääsis kävelemään paljaalla iholla ja kutittamaan. Sitte hain tuolta sanomalehden, jolla voin mätkästä sitä päähän ja sillä tavoin murhata sen. Aseistautuneena rupesin sitten tekemään teetä, lillutin teepussin mukissa, laitoin sokeria ja maitoa. Seuraavan kerran ku vilkasin sitä teemukia, NIIN EIKÖS VAAN SE PERKELEEN ELIKKO SUKELLELLU SIELLÄ MUKISSA. Ei oo todellista?!? Mut ainaki pääsin eroon siitä. Silläki oli varmaan "Gotcha" -fiilis, pääsi vielä vikan kerran ärsyttämään mua :D

Noniin, mun tarvis varmaan vielä soittaa rådgivningiin ja kysyä, että voinko käyttää mun korva-silmätippoja korvien sijasta silmiin, ilman, että käyn läkärissä.

P.S. Läkäri on tahalleen kirjotettu väärin, meidän äiti saattaa olla ainoo, joka ymmärtää sen vitsin.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home