Silmät kiinni!

On oma vika jos luet jotain, mitä et olisi tahtonut tietää.

21 November, 2007

Voi vitun idiootit.

Mä en kyl kestä ihmisiä. Ja ei, en mä yritä sanoa, että olen parempi ihminen, mutta kun tuntuu vaan siltä, että koko ajan on idioottien ympäröimänä. Ne ei tajua väistää junan/ratikan/metron oven edestä, kun sieltä pyrkii ihmisiä ulos. Ne on niin helvetin päteviä joka asiassa. Epäkypsät lapselliset nillittäjät. Ne on AINA oikeessa. ... Joo joo, tiedetään, mä aina väitän itsekin olevani AINA oikeassa, mutta olette tyhmiä, jos luulette mun tarkoittaneen sitä oikeasti. Joskus tosiaan uskoin olevani aina oikeassa, sitten tajusin, ehkä jonkun avustuksella, että en mä ole aina oikeassa. Sitten mä aloin opetella pitämään suuni kiinni, jos en ollu ihan varma asiasta, ja lopulta myös myöntämään itselleni ja sanomaan ääneen "joo sori, mä olin väärässä". En tiedä onks kukaan mut pidemmän aikaa tunteneista huomannu edes, lyhyemmän aikaa tunteneet eivät ole edes nähneet sitä kaikkein kaikkitietävintä Suvia.

Kuunnelkaa Imogen Heapia. Se on ainoa CD-levy jonka olen ITSE ostanut UUTENA. That shold tell you something.

Tiesittekös, että elämä opettaa. Tosin ei kaikkia. Minä oon oppinu paljon. Mun pään sisällä näyttää ihan erilaiselta, kuin kuusi vuotta sitten, kun olin ihastumassa Espoolaiseen poikaan. Tosin se ei ehkä vaikuta juurikaan mun käytökseen, mutta ajatuksiin kyllä.

Joka tapauksessa, täällä on friikkejä. Näyttää siltä, että mun osalta niillä on aina jotain tekemistä junan kanssa. Viimeksi yks lähti mun perään junasta, nyt toinen tuli mun perässä junaan. Kyllä jotkut teistä oli kai iloisia, kun saitte mut sieltä vaarallisesta Ruotsista kotiin, but lets face the truth, kyllä täällä Helsingissä on hiton paljon vaarallisempaa.

Tiesittekös, että tämä maailma on ruma paikka. Koko ajan tajuaa uusia asioita, jotka värittää tätä maailmaa yhä vain rumemmaksi. Se yksistään on hyvä syy olla haluamatta lapsia. Lasten suojelua parhaimmillaan. Jos kuolen lapsettomana, voin sanoa todellakin kantaneeni korteni kekoon.

Mä olen ennenki kertonu, että mun elämästä puuttuu jotain. Tai joku. Se joku, jonka vieressä nyt nukkuisin sen sijaan, että kirjottelen tänne blogiin. Mutta olisko siinäkään mitään järkeä. Mun parisuhteisiin liittyvät pelot tulevat varmaan aika pitkälti estämään kaikenlaiset mahdollisuudet. Sitäpaitsi, jotkut teistä ehkä tietävätkin, ei se parisuhde ole aina, eikä edes kovin usein, sitä mitä olisi halunnut. Vai mitä sanotte perheellisestä, naimisissa olevasta miehestä, joka lähes ammatiksen vonkaa pillua teineiltä. Tai kundista, joka elää parisuhteessa, mutta panee muita aina sopivan hetken tullen. Tai pikkuvauvan isästä, joka on alkanut leikkiä ajatuksella "entä jos..". Parisuhteen tulisi perustua keskinäiseen kunnioitukseen, luottamukseen ja välittämiseen. Jos osaat valehdella, koko maailma on auki sinulle. Poikaystävä luottaa kyllä sinuun, kun sanot meneväsi tekemään koulutehtäviä. Aviomies uskoo, kun salaperäinen puhelu onkin kuulemma työjuttuja. Mistä sinä tiedät, mikä on totuus? Et sinä tiedä. Mutta uskallat luottaa. Niin. Ja minä haluan silti nukkua jonkun kainalossa.

Ei, minulla ei ole ollut huono päivä. Ei hyväkään. Mutta on tapahtunut asioita, joista en voi puhua kellekään juuri nyt ja toisia asioita, jotka saa ajattelemaan. Ei minulla ole mikään hätä, mutta ei kaikki ole hyvinkään.

Tulevaisuudessa, ensi vuonna, on reissu, ja siellä tulen raivoamaan ihmisille, koska en kestä niiden seuraa 24/7. Ja koska en voi mennä niinkuin haluan ja tehdä mitä haluan. No, asioista pitäis muutenkin puhua. Jos jokin ärsyttää, häiritsee tai vaivaa, siitä pitää sanoa. Ette tosissanne voi kuvitella, että ihminen, joka omaa tämän piirteen, yhtäkkiä ihan itse huomaisi, että "Voihan piru, onpas minulla ärsyttävä piirre.". Olette tyhmiä, jos kuvittelette asioiden muuttuvan ilman, että teette niille itse mitään.

Ainiin. Uutislehti 100:ssa on tekstiviestipalsta, jonne "Tosimies" oli lähettänyt tekstiviestin, jonka viesti oli jotakuinkin tämä: "Naiset, lopettakaa se älytön meikkaaminen. Luonnollisia, omia itsejään olevia naisia on paljon mukavampi katsoa.". Mä jaksan taas hetken uskoa omaan arvooni. Miksi ette voi mennä ovesta ulos ilman meikkiä? Miksi ette voi näyttäytyä tutuille tukka sekaisin ja yöpuvussa? On normaalia ja luonnollista ollaa meikkaamatta, tai tukka sekaisin ja yöpaita päällä. Olisitteko TOSIAANKIN niin paljon rumempia ilman meikkiä? Tiedättekö minkä viestin se antaa minulle. "KUKAAN ei voi olla kaunis ilman meikkiä." Mä en voi kirjottaa enempää tästä aiheesta, pelkään loukkaavani ihmisiä.

Missä vaiheessa huomasitte, että se jännittävin vaihtoehto ei ole oikea? Että ei kannata haaveilla ja odottaa sitä vaarallista ja pelottavaa, joka tarjoaa jännitystä. Ja miks mä yhä teen niin, vaikka tiedän paremmin? Vaikka olen mä tavallaan löytänyt paremmankin vaihtoehdon, ja punninnut sitä. Se vaan tuntuu mahdottomalta ja kaukaselta saavuttaa. Varsinkin, kun ei itse uskalla tehdä asian hyväksi mitään. Onnea minulle.

22.3. tänä vuonna tuli 5 vuotta täyteen siitä, kun muutin pois kotoa. 1.12. tulee 5 vuotta siitä, kun olen muuttanut ihan omilleni. Niin ja mun talvitakki on ainakin neljättä talvea nyt käytössä. Hitto sentään, miks mulle tulee kyyneleet silmiin, kun ajattelen Ljusdalia.

11 Comments:

  • At November 22, 2007 at 6:54 PM, Anonymous Anonymous said…

    Sulle tulee siks kyyneleet silmiin, koska teillä on menossa eroprosessi Ljusdalin kanssa.

    Ajattele, että opiskeleminen on helvetisti vaativampaa kuin pelkkä työn teko. Joillakin ainakin. Sen takia ehkä Ljusdal tuntuu vielä niin hyvältä paikalta, kun oli helppo olla: töitä 8h päivässä, ei "kotitehtäviä", ja aina rahaa käytössä. Kyllä se elämä vielä täälläkin hymyilee,tai ainakin helpottaa, kunhan saa opiskelut valmiiksi.

    Mä ainakin luulen niin

     
  • At November 22, 2007 at 7:03 PM, Anonymous Anonymous said…

    Mitä ihmisiin tulee, niin kyllä joka paikassa varmasti on inhottavia, mutta myöskin sitten niitä ihania ihmisiä. Ja myös se joku joka ottaa sut kainaloon koko loppuelämäksesi.

    Jotenkin vaan pitäis kestää niin kauan, että se oma paikka löytyy. Musta tuntuu, että mun paikka on hiirenhiiiljjaaaa löytymässä (ehkä). Sulla on vielä kaks vuotta aikaa tähän kohtaan. :)

     
  • At November 22, 2007 at 7:07 PM, Anonymous Anonymous said…

    Nassukirjassa on ryhmä "Ensin ulos, sitten sisään." Et ole ainoa, joita nuo raideliikenteessä vastavirtaan rimpuilijat ärsyttävät.

    Olen pariin kertaan kirjaimellisesti työntänyt jonkun laiturilla oven edessä lampaan lailla tyhjää tuijottavan tomppelin tieltäni. Sitten on käyty herrasmiesten välinen keskustelu asiasta - tai jotain sinne päin.

    Kuuluu tosin olevan kansainvälinen tauti...

     
  • At November 23, 2007 at 8:12 AM, Anonymous Anonymous said…

    Heissan,

    edellisestä oon erittäin samaa mieltä Iljan kanssa. Ihmiset
    rynnii eikä ajattele.

    Mutta, mun on pakko kommentoida tohon meikkiasiaan, mähän olen niitä, jotka ei voi näyttäytyä ilman pakkeleita. Kysyit, oletteko sitten rumempia ilman meikkejä? Vastaukseni omalla kohdallani on:
    Valitettavasti kyllä. Mulla on aika "kirjava" iho ja vaaleat ripset, eikä sellaiset ketään kaunista. Oma mieskin on sitä mieltä. Ehkei olisi minuun tutustunut jos olisi sellaisena heti nähnyt. Käyn kyllä meikittä
    lähikaupassa, mutta siihen se sitten jääkin. Häpeän itseäni niin
    paljon, että pienetkin itsevarmuuden lisäykset on tervetulleita. Eipähän tarvi miettiä, miten pahalta näyttää omasta ja vielä toistenkin
    mielestä. Kai se on sellaista huomaavaisuutta itseään ja toisia
    kohtaan. Tää oli sit ihan mun mielipide, en odotakaan että kaikki ymmärtää..

     
  • At November 24, 2007 at 11:35 AM, Blogger Jonna said…

    Mä olen samaa mieltä Iljan ja Minnan kanssa siitä, että junissa näkee ja kokee kaikenlaista epämukavuutta. Sitten on vielä ne tyypit, jotka eivät vaivaudu väistämään penkkirivistöjen välissä vaan istumapaikalle saa ängetä väkisin tallomalla kanssamatkustajien jalat. Te jotka luette tätä ja tunnistatte itsenne edellämainituista teksteistä niin ottakaa opiksenne!!

    Ja mitä tulee siihen meikittä kulkemiseen niin minä kuulun valitettavasti myös niihin henkilöihin, jotka eivät pistä naamaansa ulos ilman meikkiä.

    Kaikkia meitä ei ole siunattu hyvännäköisellä, sileällä ja virheettömällä iholla, joka tuskin tarvitsisi meikkiä ollenkaan. Kuten Minnakin totesi; tämä on vain minun mielipiteeni asiasta.

     
  • At November 25, 2007 at 2:22 AM, Blogger Suvi said…

    Sini: Nii. Kaks vuotta. Aika lyhyt aika :( Katso mitä mä oon saanu aikaseks esimerkiks kuudessa vuodessa.. Ja riippuu tosi paljon työstä, että tuleeko se mukana kotiin vai ei. Toivottavasti ei.

    Ilja: Tarvinnee liittyä tuohon nassukirjan yhteisöön, jos joskus nassukirjaan liityn :O

    Minna ja Jonna: En ole itse nähny teitä ilman meikkiä, niin en voi perustaa mielipidettäni faktoihin, mutta en usko, että mielipiteeni teistä, tai ystävyytemme olis yhtään erilaista, vaikka olisin tutustunut meikittömiin teihin.

    Ja toki kuka tahansa saa käyttää meikkejä jos niin haluaa tehdä. Jos siitä tulee itselle parempi olo, niin se on hyvä.

    Mua sitten vaan kiinnostaa, että kun mulla ei ole hyvä iho, enkä myöskään meikkaa, niin mitä ajatuksia se herättää? Enkö ole esim. naisellinen? Tai olenko mielestänne välinpitämätön? Vai olenko "tyhmä maalainen" tms? Eli siis periaatteessa haluan kysyä, että oletteko yhtä kriittisiä muita kohtaan, kuin itseänne kohtaan? Jos ette, niin miksi olette niin itsekriittisiä? Eikö meillä jokaisella ole oikeus virheisiimme? Teillä myös!

    Ja tähän voi ihan rehellisesti vastata, vaikka sattuisittekin olemaan sitä mieltä, että olen tyhmä maalainen. Kyllä mä kestän totuuden :) Eikä sekään vaikuta meidän ystävyyteen :)

     
  • At November 25, 2007 at 2:33 AM, Blogger Suvi said…

    Niin ja, en mä siel pikkujouluissa ihan sekasin ollu, enkä omiani huudellu. Oon vaan vähän nörtähtävä. Eli:

    Ei ne tietokoneohjelmatkaan yksiytimiselle prosessorille samaan aikaan huutele. Niillä on jokaisella oma keskeytyksensä, jonka avulla ne pyytävät prosessoriaikaa.

    Näin ollen yritin viitata siihen, että kolmen ihmisen ei kannata puhua yhdelle ihmiselle samaan aikaan, kun ei siinä voi ymmärtää yhtään mitään ;) Vastedes jaetaan ihmisille numerolaput, ja kysytään aina numerojärjestyksellä, että onko jollakulla jotain sanottavaa ;) Ja tämähän tulee toimimaan LOISTAVASTI ;)

    Niin, Ilja, SINUN olisi pitäny tietää mikä on IRQ! ;)

     
  • At November 28, 2007 at 12:22 PM, Anonymous Anonymous said…

    Mutta minähän tiesin mikä on IRQ...

    Noista ihoasioista: itse käytän kuorintavoidetta, kosteusvoidetta ja hoivaanpa jopa silmänalusiakin. Ihon ongelmat siis koskettavat kyllä miehiäkin; ainakin nuo silmäpussit olivat allekirjoittaneelle välillä riivattu ongelma. Ovat tietysti yhä, ellen muista sutia voidetta silmien alle aamuisin.

    Meikkaamiseen ei onneksi allekirjoittaneella ole tarvetta (?), paitsi tietysti välillä joku pyörittää puuterisutia kasvoillani, kun kisoja ristitään neljännen valtiomahdin valvonnassa. :)

     
  • At November 30, 2007 at 12:07 AM, Blogger Suvi said…

    Ilja: Et ainakaan näyttänyt siltä, että olisit ymmärtäny mistä puhuin :D Mutta olen valmis uskomaan mitä hyvänsä sitten sanotkin.

    Voi apua. Musta tulee varmaan ruma ennen aikojani, kun mä vaan lähinnä pesen naaman ja käytän sen jälkeen kosteusvoidetta. Teidän kannattaa olla mun ystäviä pitkään, sitten vanhana näytätte nuorilta minun rinnallani ;)

     
  • At December 2, 2007 at 10:58 AM, Blogger Jonna said…

    Suvi: Mä en arvostele ketään ulkonäön perusteella. Sä et ole "tyhmä maalainen", etkä ole epänaisellinen etkä myöskään välinpitämätön vaikka et meikkaakaan. Tai näin mä ainakin ajattelen. Meikitön Suvi ei herätä minussa sen kummempia ajatuksia kuin esim. meikkiä käyttävä Suvi. Musta on ihan OK ja tosi upeeta, että et meikkaa ja uskallat kulkea meikittömänä. Kaikkien meidän (naisten) pitäisi joskus rohjeta pistää naamansa ulos ilman meikkiä, myös meidän, jotka ei "muka voi kulkea ilman meikkiä".

    Ei ystävyys ole kiinni siitä meikkaako vai ei. Sä olet edelleen mun ystävä vaikka et meikkaakkaan. Ja mitä tulee siihen itsekriittisyyteen niin sitä vaan on niin kriittinen itseään kohtaan... ehkä sitä ajattelee, että kaikki kauhistelisivat jos kulkisin ilman meikkiä tai pitäisivät tyhmänä. Tai jotain... ja joo joo, mä tiedän, tässä on nyt vähän selityksen makua... ;)

    Mutta ollaan ystäviä tästäkin huolimatta :o)!!


    Ps. Ja ihan tiedoksi vain, että Ilja tosiaan käyttää kaiken maailman voiteita... :)

     
  • At December 2, 2007 at 11:37 AM, Blogger Suvi said…

    Jonna: ok, kiva :)

    Mutta ei ne muutkaan sua pitäisi tyhmänä, ethän säkään pidä niitä tyhmänä :) Mutta kukin kulkekoon tyylillään. Aina on paras keino varustautua niin, että tuntee olonsa mukavaksi :)

     

Post a Comment

<< Home